Eindhovense scholierencompetitie

Persbericht Switch/ContourdeTwern
Tilburg, 4 december 2017

Wat weten Eindhovense scholieren van de wereld?
Spannend finalespel voor de 11e keer

Welke school weet het meeste van de wereld? Op maandag 18 december zullen we het weten. Dan laten de leerlingen van het Augustinianum, het Van Maerlantlyceum en het Novaliscollege horen en zien wat ze waard zijn. De wedstrijd vindt plaats in de Eindhovense raadzaal van 10.00 tot 12.15 uur. Aan het slot reikt wethouder Mondiale Bewustwording Jakob Wedemeijer de Eindhovense wereldbeker 2017 uit aan de winnaar. Dit jaar wordt de Scholierencompetitie voor 11e keer georganiseerd in Eindhoven!

Spelleider Frank van Pamelen voelt de deelnemers, die zich de afgelopen weken aan een stevige voorbereiding hebben onderworpen, aan de tand over wereldwijde armoede, ontwikkelingssamenwerking, actualiteiten en mondiaal burgerschap.

Elke school speelt voor een Eindhovense stichting die zich inzet voor een partnerorganisatie in het buitenland. Het Augustinianum speelt voor Stichting Bambale (Congo), Novaliscollege voor Emfuleni (Zuid-Afrika) en het Van Maerlantlyceum speelt voor Cambodia Dutch (Cambodja). Naast de felbegeerde beker voor de winnaar wint elke school dus ook een geldbedrag voor ‘hun’ project.

De scholierencompetitie wordt financieel mogelijk gemaakt door de gemeente Eindhoven. De organisatie is in handen van Switch/ContourdeTwern.

Switch is begin 2016 aangesloten bij ContourdeTwern en stimuleert gedrag dat bijdraagt aan een duurzame en rechtvaardige wereld. Hier én daar, nu én in de toekomst.

Voor meer informatie: www.contourdetwern.nl/switch

Laat een reactie achter