Het Timmeratelier

IMG_5273 (Large)Congo kent veel straatkinderen en aidswezen die uit angst voor de ziekte zijn verstoten en terecht komen op straat, verzeild raken in criminaliteit of prostitutie.

Stichting Bambale is sinds 2002 begonnen met de start van het project Timmeratelier dat wezen en straatkinderen in staat stelt te werken aan hun toekomst als timmervakman. Met de aanschaf van houtverwerkingsmachines, die werden opgehaald door uw steun, kunnen wezen voor een opleidingstraject van 3 jaar zich bij het Timmeratelier van Stichting Bambale ontwikkelen en starten met het creëren van hun toekomst. De leerlingen zijn inmiddels zo ver ontwikkeld dat ze zelf o.a. stoelen entafels, kasten en bedden kunnen maken (en zelfs verkopen!)

Met uw bijdrage helpt u mee bij het uitbreiden van het Timmerattelier.

Om aandacht bij de les te houden en aantekeningen te kunnen maken zijn schoolbanken van essentieel belang.

Doneer

DSC04945

DSC04931
De opleidingskosten inclusief eten en verzorging voor een leerling zijn slechts €300,- per jaar. Steun dit project of sponsor een leerling.

WP_20140405_14_35_47_Pro

Update 13/05/16: – Voorzieningen: de elektriciteitsvoorziening in Kinshasa wordt steeds groter probleem nu de huidige stuwdam onderhoud nodig heeft. Daarom zet Bambale zich in voor een eigen generator voor het atelier zodat ook
tijdens de nu gangbare langdurige periodes van elektriciteitsuitval toch doorgewerkt/geleerd kan worden. – Dankzij donatie van Pimp my Village krijgt het theorielokaal extra ramen voor beter licht.

Update 13/05/16:- Werving/inschrijving leerlingen voor komend schooljaar is gestart. In tegenstelling tot de leerlingen tijdens het proefjaar moeten de nieuwe studenten nu wel schoolgeld gaan betalen.

Update 13/05/16: – Onderwijs: timmerleerkrachten hebben om bijscholing op pedagogisch vlak gevraagd

Update 13/05/16: – Atelier: afgelopen zomer zijn er met hulp van de leerlingen een groot aantal schoolbanken gemaakt. In het atelier op maat gemaakt en op locatie in elkaar gezet.

IMG_5293 (Large)