Medisch opleidingscentrum (Kintanu)

img_4648
Renovatie en uitbreiding van de opleidingsfaciliteiten voor medisch personeel (verpleegkundigen, laboranten) in Kintanu.
In de achterstandswijk Kintanu (Regio Kisantu) gaat minder dan 1 op de 2 leerlingen naar school. Kintanu heeft grote behoefte aan een stijging van verpleegkunde studenten aan haar medische opleidingscentrum. Omdat de sanitaire voorzieningen van het opleidingscentrum in zo’n slechte staat waren opdat de onderwijsinspectie dreigde met sluiting van de school, is Stichting Bambale in 2010 begonnen met de renovatie van douches en wc’s.

Voor slechts 50 euro kunnen studenten als Gasanzalu een jaar lang medisch onderwijs volgen

Om aandacht bij de les te houden en aantekeningen te kunnen maken zijn schoolbanken van essentieel belang.

Doneer

Daarnaast zijn de klaslokalen en kantoorfaciliteiten gerenoveerd. De daken zijn verhoogd wat gasanzaluhet minder benauwd maakt en is er meer licht inval. Ook heeft Stichting Bambale een nieuw praktijklokaal gebouwd wat voor een stijging van het aantal studenten heeft gezorgd. Sinds de lokalen en faciliteiten van het opleidingscentrum zijn gerenoveerd is het aantal leerlingen van de school flink gegroeid. Er studeren nu 160 verpleegkunde studenten..