Wie zijn wij

Democratische Republiek Congo

Congo-Kinshasa

De Democratische Republiek Congo (RDC) is het grootste land in Afrika en bevindt zich in het hart van het continent. Het land telt zo’n 75 miljoen inwoners waarvan er ongeveer 65% op het platte land leven. Congo heeft veel geleden onder de burgeroorlog van 1998 en is op dit moment het armste land ter wereld met een gemiddeld jaarinkomen van 417$ per inwoner per jaarDeze armoede zorgt er mede voor dat de gemiddelde levensverwachting ligt op een leeftijd van 50 jaar. (Cijfers Worldbank.)

Steun Bambale

Stichting Bambale in DR Congo

In deze video neemt Bambale u mee naar Congo en krijgt u een indruk naar wat we doen in de Democratische Republiek Congo

IMGP2103

Congo heeft veel geleden onder de burgeroorlog van 1998 en is op dit moment het armste land ter wereld met een gemiddeld jaarinkomen van 417$ per inwoner per jaar.(Cijfers Worldbank 2012).

Stichting Bambale

Stichting Bambale is een ontwikkelingsorganisatie die zich inzet voor de mensen in de Democratische Republiek Congo (R.D.C). De stichting, opgericht in 1997, richt zich met haar projecten nadrukkelijk op gezondheidszorg, onderwijs en landbouw

Stichting Bambale, wat de naam ‘vriendenkring’ draagt, wil een organisatie zijn die structurele hulp kan bieden aan de kansarme bevolking van Congo. Samen met de lokale bevolking zetten we diverse projecten op waardoor ook deze kansarme mensen de mogelijkheid krijgen om een toekomst voor zichzelf op te bouwen.

Het bestuur bestaande uit 5 vrijwilligers, organiseert maandelijkse
activiteiten en informatieavonden om deze projecten te starten en te steunen.
Zij zetten zich zonder enige vorm van vergoeding in voor Stichting Bambale.
Dit eist een efficiënte en effectieve werkwijze. Elke steun is daar bij van harte welkom.