Théo Iniete

theo

Théo Iniéte, geboren in 1960, komt uit een gezin met 8 kinderen: 5 meisjes en 3 jongens. Théo is getrouwd en heeft 6 kinderen. Na zijn studie toegepaste economie is hij o.a. werkzaam geweest als docent aan een katholieke school en heeft hij bij het Ministerie van Financiën gewerkt.

Sinds 2004 is Théo coördinator van FDSB. Via dit werk heeft hij het leven op het platteland goed leren kennen.
Hij ziet zijn taken bij FDSB als een soort roeping, ten dienste van berooide mensen.
De stichting probeert de nood van deze mensen te verlichten met behulp van microkredieten, gereedschappen, zaden etc. Hij wil wel dat betrokkenen verslag en verantwoording afleggen over wat ze met de steun van Stiching Bambale hebben gedaan. Dat is voor sommigen moeilijk te begrijpen: gegeven is immers gegeven?
Maar zo werkt Stichting Bambale niet en Théo steekt er veel tijd en energie in om deze boodschap toch goed over te brengen. Hoewel de organisatie inmiddels al heel wat gerealiseerd heeft zal er nog heel hard gewerkt moeten worden voordat haar doelstellingen bereikt zijn.