Bambale in uw testament

This picture taken on August 16, 2014 shows a white cross as people gather in Marikana, next to the hill where two years ago miners where gunned down by the South African police during a violent wave of strikes. Thousands of South African platinum mineworkers on August 16 gathered at Marikana to commemorate the second anniversary of the killing of 34 of their colleagues by police during a strike. AFP PHOTO/MUJAHID SAFODIEN
Wilt u met uw nalatenschap toekomst bieden voor anderen, dan kunt u Stichting Bambale in uw testament zetten. Voor het laten opmaken of wijzigen van een testament, moet u naar een notaris. Samen met de notaris bepaalt u wat er in uw testament komt te staan. Op
www.notaris.nl vindt u een notaris bij u in de buurt.

U kunt uw kapitaal op verschillende manieren nalaten op de volgende manieren:

Erfstelling
Bij een erfstelling benoemt u Stichting Bambale tot (mede)erfgenaam. Bambale ontvangt dan een bepaald percentage van uw nalatenschap. De hoogte van dat percentage bepaalt u zelf. U kunt Stichting Bambale erfgenaam maken naast uw familieleden of andere personen, of Stichting Bambale tot enige erfgenaam benoemen.

Legaat
U kunt Stichting Bambale tot legataris maken wanneer u ons niet tot erfgenaam wilt benoemen maar wel in uw testament wilt opnemen. Met een legaat laat u een vastgesteld geldbedrag, een voorwerp of (onroerend) goed na aan een persoon of organisatie. Met een legaat aan UNICEF legt u dus heel precies vast wat wij van u krijgen. U kunt meerdere legaten opnemen in uw testament.