Basisschool, Complexe Scolaire Bambale

Stichting Bambale heeft een basisschoolcomplex opgericht in de achterstands wijken van Kisantu.

Investeren in basisonderwijs is een van de beste manieren om armoede te bestrijden. Onderwijs geeft kinderen toekomst. Het versterkt de sociale en economische weerbaarheid van mensen. Ontwikkelen is bouwen, en bouwen doen we aan de toekomst.

Vroeger waren onze klassen niet zo. De plafonds zijn veranderd en er is nu een schoolbord. Dankjewel Stichting Bambale”. – Miradi- (leerling van de basisschool)

Voor slechts €10,- kunt u leerlingen zoals Miradi helpen om ook naar school te gaan.

Om aandacht bij de les te houden en aantekeningen te kunnen maken zijn schoolbanken van essentieel belang.

Doneer

In DR Congo gaan veel kinderen niet naar school. Alleen de rijkere gezinnen kunnen het schoolgeld betalen en hun kinderen naar school sturen. De school ‘Complexe Scolaire Bambale’ zorgt ervoor dat ook kinderen voor wie het financieel niet mogelijk is om naar de reguliere basisschool te gaan kwaliteitsonderwijs krijgen. De school die er inmiddels staat heeft 6 lokalen inclusief sanitaire voorzieningen, een bibliotheek, een directiekantoor en loopt dermate goed dat het de nood heeft verder te moeten uitbreiden.